środa, 17 kwietnia 2013

 Chciałabym dzisiaj poruszyć w tym miejscu ważny temat w związku z konferencją w której miałam przyjemność dzisiaj uczestniczyć. Tematem spotkania była transplantologia. Była to konferencja w której młodzi ludzie mogli dowiedzieć się czym jest transplantologia, jak to wszystko wygląda z perspektywy lekarza oraz poznać osoby, które dzięki tkankom oraz organom innych ludzi mogą żyć normalnie i normalnie funkcjonować. Myślę, że jest to bardzo ważny temat o którym powinno się mówić po to aby ludzie mogli podejmować właściwe decyzje, a przede wszystkim przestać się bać. Okazuje się bowiem, że społeczeństwo ma znikomą wiedzę na ten temat. Bo czy np wiecie że nie można przeszczepić tylko dwóch organów : mózgu i narządów rodnych ? Powiem Wam, że ogromnie poruszyły mnie historię ludzi którzy zawdzięczają życie i zdrowie innemu człowiekowi. Ile małych dzieci, noworodków czeka na swoją szansę. To jest niesamowite, że można komuś pomóc nawet po śmierci. Można z miłości ofiarować drugiemu człowiekowi szanse na życie. Nam po śmierci ciało nie będzie już potrzebne a innym może być niezbędne. Zachęcam do pogłębienia swojej wiedzy na ten. Ja zawsze przy sobie noszę "akt woli", który jest zgodą na pobranie moich organów po śmierci. 

2 komentarze:

  1. Fajnie ze siostra poruszyła ten temat bo nie wiedziałam wkoncu czy transplantologia jest uznawana przez kościól czy nie ale teraz już wiem dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też mam taką deklarację, pamiętam jak u mnie w domu byla taka sytuacja że moj brat dostał rogówkę od zmarłej osoby dlatego to jest naprawdę ważne żeby ludzie wiedzieli o tym i rozmawiali

    OdpowiedzUsuń

Dodaj komentarz...