środa, 13 marca 2013

Jak nie słodycze to co ??

Dzisiaj środa, a ja się mężnie trzymam w swoim postanowieniu. Ale nie powiem, gdyby nie moje kochane siostry i dzieciaki z naszej świetlicy to byłoby dużo ciężej. Wyobraźcie sobie, że te małe bajtle jak dowiedziały się, że walczę ze słodyczami codziennie rano modlą się w mojej intencji. Ale to nie wszystko. Część dzieciaków postanowiła, że skoro w grupie siła ( tak im zawsze powtarzam ) oni razem ze mną nie będą jeść słodyczy. 

Moje siostry poszły o krok dalej i stwierdziły, że skoro nie jem słodyczy to powinnam zastąpić sobie to czymś bardziej pożywnym i zdrowym. Wczoraj Siostra Maria ( bez niej byśmy umarły z głodu) wynalazła świetny przepis na placuszki. Nie mogłam się oprzeć i obiecałam, że po porannej modlitwie wsiadam na rower ( z rowerem to nie był trafiony pomysł bo trochę śniegu napadało :) ) i pojadę po zakupy dla sióstr.
Racuszki wyszły fenomenalne!! Ciekawe czy bajtlom będą smakować :)

                                            Podaje Wam przepis : 
Twarogowe racuszki zaparzane (Składniki dla 4-6 osób)

mąka pszenna 200 gram,
5 jajek,
2 szklanki mleka,
100 gram masła,
szczypta soli,
150 gram twarogu (najlepiej półtłusty)
2/3 szklanki gęstej śmietany 18%,
70 gram cukru pudru,
dodatkowo cukier puder do posypania, konfitury, dżem, nutella (którą uwielbiam, ale muszę ją wyeliminować z jadłospisu)
1 łyżeczka cukru waniliowego

czas przygotowania: do 45 min



1. Mleko zagotowujemy w rondlu razem z masłem, kiedy już wrze stopniowo przesiewamy mąkę, dodajemy szczyptę soli
i intensywnie mieszamy, żeby nie powstały grudki, kiedy mąka zgęstnieje, zestawiamy z ognia, schładzamy. Następnie dodajemy po jednym jaju i ucieramy, ja robiłam to blenderem. Twaróg mielimy lub gnieciemy dokładnie widelcem, dodajemy śmietanę, cukier puder, cukier waniliowy, mieszamy. Masę serową dodajemy do ciasta i znów dokładnie miksujemy.



2. Na patelni rozgrzewamy tłuszcz, łyżką zamoczoną w miseczce z olejem nabieramy porcje ciasta, rozpłaszczamy i smażymy na złoto z obu stron, odsączamy na ręczniku papierowym. Podajemy z cukrem pudrem, konfiturami, czekoladą,
z wszystkim tym co kto lubi. ( Ja jem bez wszelkich dodatków !)

SMACZNEGO !!!

1 komentarz:

  1. mniam ślinka cieknie:) Dzieciaki będą zachwycone jutro zrobię najbliższym niespodziankę i zaoferuję te łakocie:):):)

    OdpowiedzUsuń

Dodaj komentarz...