poniedziałek, 18 marca 2013

Zima wciąż trwa. Mimo, że przebłyski słońca napawają nadzieją na wyższą temperaturę to tak naprawdę nic się nie zmienia, a przynajmniej ja tego nie odczuwam. Niestety trzymający mróz staje się dużym problemem, nie tylko dla ludzi ale również dla zwierząt. Chciałam Wam opowiedzieć o pewnej przykrej sytuacji., która dzięki Bogu skończyła się szczęśliwie.


W piątek Siostra Laura idąc do świetlicy ( za małym lasem) w której codziennie spędzamy po kilka godzin, zobaczyła do drzewa przywiązanego, wychudzonego, zmarzniętego psa. Od razu zorientowała, że został on porzucony. Było to celowe działanie. W ten dzień akurat temperatura spadła do -2 stopnia. Reakcja była natychmiastowo, wzięła psiaka ze sobą. Wraz z dzieciakami nakarmiliśmy biedne zwierzę. Nam Dzięki Bogu udało się znaleźć nowy dom dla Szczęściarza ( tak go nazwaliśmy) J Niestety wiele jest takich sytuacji , które kończą się tragicznie, gdzie zwierzaki pozostawiane są na pastwę losu.


Kochani to czego nie wolno nam zrobić, to obojętnie podejść do skrzywdzonych, potrzebujących żywych istot. Uciekajmy się do dobrych uczynków. Nie możemy pozwolić na niehumanitarne traktowanie zwierząt ( zła opieka, znęcanie się, krzywdzenie, znęcanie się, głodzenie, porzucanie brak leczenia itd.) To nie prawda, ze nic nie możemy zrobić . Brak reakcji z naszej strony jest przyzwoleniem.



 
Takie przypadki można zgłaszać w:
lokalnej organizacji ochrony zwierząt:
Towarzystwie Opieki nad zwierzętami
Jak również na Policji, Straży Miejskiej,
Inspekcji Weterynaryjnej


6 komentarzy:

  1. dobrze ze ktoś wreszcie poruszył ten temat, bo zwierzęta zimą często są pozostawiane same sobie
    zgadzam się z siostrą nie możemy być obojętni na taką krzywdę
    ja sama jestem wolontariuszem w schronisku i widze w jakim stanie te zwierzęta do nas trafiają

    OdpowiedzUsuń
  2. to jest podłe co ludzie potrafia zrobic ja mam w domu owczarka niemieckiego nie moglabym zrobic mu jakies krzywdy. Jest jak czlonek rodziny

    OdpowiedzUsuń
  3. ja chciałam zapytac jak moge pomagac zwierzetom, rodzice nie pozwalaja mi na to zeby miec psa, a ja chciałabym im pomagac. Prosze siostrę o pomysły.

    OdpowiedzUsuń
  4. pomaganie zwierzetom w ten zimowy czas jest szczególnie wazne. Nie mozemy zgadzac sie na krzywdzenie zwierzat, być obojętnymi na to. Pomagać mozemy poprzez np. wydanie od czasu do czasu paru groszy na karmę i dostarczenie do schroniska. Mamy w domu często stare koce, które chcemy wyrzucić. Pomyślmy o tym, żeby zawieźć je do schroniska, tam na pewno sie przydadzą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo się cieszę, ze siostra poruszyla ten temat. Ja chciałam powiedziec, ze byłam nawet świadkiem dużego zaangażowania w pomoc zwierzakom ze strony szkół, do których chodziłam. W jednej z tych szkół organizowany był nawet konkurs miedzyklasowy na najlepszą budę dla psa. Każda klasa zrobiła budę, które były później dostarczone do schroniska. Uważam, że to jest świetne pomysł uświadamianie dzieciom, ze pomoc zwierzetom jest bardzo ważna. Ciesze się, ze tak to wygląda i oby tak dalej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem słyszałem jak ludzie komentują lepiej człowiekowi pomóc niż zwierzakowi, trzeba wszystkim pomagać, myślę, że dobry temat Siostro!!! Pomagajmy wszystkim stworzeniom Naszego Boga Ojca!!!

      Usuń

Dodaj komentarz...